Może interesuje Cię również?
- Studia licencjackie
- Pedagogika kulturalno-oświatowa
- Pedagogika obronna i bezpieczeństwo publiczne
- Pedagogika opiekuńcza z gerontologią społeczną
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią pedagogiczną
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z terapią uzależnień
- Pedagogika pracy i polityka personalna
- Profilaktyka społeczna i praca socjalna
- Rekrutacja
- Regulaminy
- Opłaty
- Stypendia
Zawód pedagoga to profesja twórczego przewodnictwa na drodze rozwoju przede wszystkim dzieci i młodzieży. Toczący się natomiast spór o wychowanie stawia pedagogów przed skomplikowanym dylematem wyboru wartości zasadniczych i dotyczy odpowiedzi na pytanie: czy człowiek powinien być wierny podstawowym wartościom, czy też powinien poddawać się prądowi przemian? Czy powinien zmierzać ku źródłom, czy też nowym perspektywom, być wierny klasyce czy awangardzie? Z tych właśnie powodów, w naszej pedagogice studenci poszukiwać będą odpowiedzi na pytanie – dlaczego?, gdyż tylko wówczas żyć i wychowywać można z sensem. Ponadto pedagogika opiekuńczo-wychowawcza pozwoli na poznanie problematyki środowiskowych uwarunkowań procesu kształcenia i wychowania oraz metod kształtowania bądź przekształcania środowiska wychowawczego, mając przy tym na względzie dobro jednostki oraz uwzględniając wartości chrześcijańskie, narodowe i lokalne.
W trakcie I roku studiów obowiązuje wspólny program dla wszystkich specjalności, co pozwala na zdobywanie wiedzy pedagogicznej i ogólnohumanistycznej m.in. z filozofii, antropologii, psychologii, socjologii, historii wychowania czy psychospołecznych mechanizmów uzależnień.
Na II roku studiów rozpoczyna się kształcenie specjalnościowe m.in. z metod badań pedagogicznych, metod pracy opiekuńczo-wychowawczej, poradnictwa pedagogicznego, diagnozowania edukacyjnego, edukacji zdrowotnej i terapii uzależnień ze szczególnym uwzględnieniem terapii osób i ich rodzin.
W trakcie III roku studenci wybierają seminaria dyplomowe i obok pracy nad dyplomem dopełniają program studiów przedmiotami np. z metod pracy wychowawczej z dziećmi i młodzieżą, subkultur młodzieżowych, edukacji międzykulturowej, profilaktyki uzależnień, treningu twórczości, pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo lub z mózgowym porażeniem dziecięcym oraz pracy z rodziną osoby dotkniętej niepełnosprawnością.
W ten sposób nasi absolwenci przygotowani są do prowadzenia pracy opiekuńczo-wychowawczej, socjalno-wychowawczej i terapeutycznej w placówkach edukacyjnych, opiekuńczo-wychowawczych, a także w szeroko rozumianym środowisku otwartym. Posiadają kwalifikacje umożliwiające podjęcie pracy w szkole jako nauczyciel-pedagog, jako nauczyciel-wychowawca w świetlicach szkolnych oraz w bursach i internatach, w ośrodkach wsparcia społecznego i zagrożeń rozwojowych, w pogotowiach opiekuńczych, w domach dziecka, w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, w ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie, w placówkach diagnostyczno-konsultacyjnych, w placówkach terapii uzależnień oraz organizacjach administracji publicznej, zajmujących się dziećmi i młodzieżą.
Ponadto absolwenci naszych studiów mogą być przyjęci na 7-semestr, jednolitych, 5-letnich studiów magisterskich z pedagogiki specjalnej, w specjalności wybranej z oferty studiów w Wyższej Szkole Nauk Pedagogicznych w Warszawie. W ten sposób uzyskają dwa różne dyplomy umożliwiające prace zawodową, zarówno w placówkach masowych jak i specjalnych.