Może interesuje Cię również?
- Specjalności
- Psychoterapia – nowość!
- Master of Business Administration (MBA)
- Studia dwusemestralne
- Studia Trzysemestralne
- Doradztwo zawodowe i coaching kariery
- Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Etyka w szkole
- Logopedia (trzysemstralne)
- Logopedia kliniczna (czterosemestralne)
- Neurologopedia
- Oligofrenopedagogika
- Pedagogika korekcyjna (terapia pedagogiczna)
- Pedagogika korekcyjna z integracją sensoryczną
- Przygotowanie pedagogiczne
- Przygotowanie pedagogiczne do wykonywania zawodu psychologa
- Socjoterapia
- Surdopedagogika
- Tyflopedagogika
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracją sensoryczną
- Wiedza o społeczeństwie
- Rekrutacja
- Opłaty
Celem studiów jest przygotowanie specjalistów, pedagogów, psychologów, logopedów, nauczycieli do organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, prowadzenia działań nastawionych na pobudzanie psychofizycznego i społecznego ich rozwoju od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole zgodnie z obowiązującymi przepisami. Studia przygotowują teoretycznie i praktycznie z zakresu prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostycznej oraz planowania i organizacji procesu terapeutycznego wspartego metodami stymulującymi narządy zmysłów dzieci. Absolwent studiów podyplomowych uzyska w trakcie studiów kapitał wiedzy i praktyki specjalistycznej uprawniającej do pracy w zespołach wczesnego wspomagania rozwoju organizowanych np. w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, przedszkolach, w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, ośrodkach wczesnej interwencji, przedszkolach specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, w masowych szkołach specjalnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, w specjalistycznych ośrodkach szkolno-wychowawczych, ośrodkach rehabilitacyjnych, instytucjach niepublicznych, takich jak ośrodki, poradnie, fundacje, stowarzyszenia i inne prowadzące WWRD.
Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń w trakcie trwania studiów, w tym zaliczenia praktyki w wymiarze 120 godzin zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego.
studia w trybie niestacjonarnym
1. Wybrane zagadnienia z pedagogiki ogólnej, pedagogiki specjalnej i neurologii dziecięcej, psychologii ogólnej, poznawczej i klinicznej.
2. Rozwój ruchowy oraz zaburzenia rozwoju dziecka od 0 do 3 roku życia.
3. Rozwój mowy – diagnoza i wspomaganie rozwoju komunikacji i mowy dziecka.
4. Wczesna diagnostyka zaburzeń przetwarzania sensorycznego u dzieci.
5. Profilaktyka z elementami poradnictwa i wczesnej interwencji.
6. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka.
7. Diagnoza i terapia pedagogiczna.
8. Diagnoza i terapia SI małego dziecka z różnymi deficytami:
• mózgowym porażeniem dziecięcym,
• niepełnosprawnością wzrokową
• obniżoną sprawnością intelektualną
• dziecko ze spektrum autyzmu,
• dzieci z zespołem wad wrodzonych, Zespół Downa,
• dzieci z deficytami przetwarzania sensorycznego, FAS.
9. Planowanie i organizowanie procesu terapeutycznego.
10. Wpływ integracji sensorycznej na rozwój mowy i sposób odżywiania się.
11. Wsparcie rodziców dziecka we wczesnym etapie rozwoju
12. Metody pracy z rodziną dziecka niepełnosprawnego.
13. Casy study – studium przypadku.
14. Praktyka zawodowa – 120 godzin.